Schoonheidssalon van het jaar
WIJ ADVISEREN JE DEZE INFORMATIE GOED DOOR TE LEZEN VÓÓRDAT JE START MET HET SAMENSTELLEN VAN JE INZENDING. DIT VOORKOMT FOUTEN EN TELEURSTELLINGEN.
Deelname informatie categorie Schoonheidssalon van het jaar
Wie kan zich inschrijven?
Elke eigenaar of manager van een beauty salon met 1 of meerdere behandelkamers en 1 of meerdere medewerkers. De categorie Schoonheidssalon van het jaar is verdeeld in twee categorieën: kleine salon: t/m 1,8 fte meewerkend personeel en grote salon: vanaf 1,9 fte meewerkend personeel uitgaande van een werkweek van 40 uur. De organisatie zal de deelnemende salons in de juiste categorie plaatsen. Zie voor aanvullende regels het algemene reglement.
Hoe ziet de inzending eruit?
Stuur een inzending die bestaat uit de volgende, verplichte onderdelen:
• Een inleidende motivatie van maximaal 400 woorden: geef een korte uitleg waarom je juist aan deze wedstrijd deelneemt. Wat hoop je te bereiken of te leren? Wat betekent deze erkenning voor jou persoonlijk en professioneel?
• Gedetailleerde antwoorden op de vragen die onder aan deze tekst te vinden zijn, inclusief foto’s en ander ondersteunend materiaal. Let op: inhoudsopgave verplicht!
• OPTIONEEL: De jury zou het leuk vinden als je een korte bedrijfsvideo (maximaal 2 à 3 minuten) meestuurt waarin je verschillende elementen van jezelf en jouw salon laat zien. Het gaat om de inhoud, je mag zelf kiezen hoe je film tot stand komt.
• De fysieke inzending dient aangetekend per post te worden gestuurd naar onderstaand postadres tezamen met een digitale versie op een usb-stick.
Wanneer moet de inzending binnen zijn?
Uiterlijk 25 november 2024 dient de inzending bij de organisatie binnen te zijn:
Beauty Award
t.a.v. Maddy Weide
Duveldlaan 4
5944 PD Arcen
TE BEANTWOORDEN VRAGEN TEN BEHOEVE VAN DE INZENDING
BELANGRIJK: Houd onderstaande volgorde van de vragen aan ten behoeve van de jurering en maak een goed leesbare versie!
DE SALON
• Wat is de naam en het adres van de salon waarin werkzaam?
• Wat is het adres van de website van de salon en welke sociale mediakanalen zijn daaraan gekoppeld?
• Waar is de vestigingsplaats met het aantal inwoners?
• Wat zijn de openingstijden?
• Welke rechtsvorm heeft de salon?
• Naam eigenaar en indien van toepassing manager
• Wat is of waren de drijfveren om je salon te starten?
• Aantal medewerkers en fte’s: maak een organogram van de organisatie met functie en taakverdeling en beschrijf hierbij per medewerker zijn/haar taken en aantal uren per week
• Hoeveel behandelkamers heeft de salon?
• Geef een omschrijving van de salon met de aangeboden behandelingen en specialisaties
DE ONDERNEMER: stuur als bijlage alle diploma’s, specialisaties en gerelateerde certificaten mee van zowel jouzelf als alle medewerkers. Beperk je hierbij tot de documenten die betrekking hebben op de huidige behandelingen. Per persoon bundelen.
• Wat is je naam en kun je jezelf als schoonheidsspecialist in een paar woorden omschrijven?
• Je bent ondernemer in de schoonheidsbranche sinds …?
• Wat zijn jouw eigen kernwaarden en de kernwaarden van de salon?
• Wat is jouw visie op het vak schoonheidsverzorging?
• Wat is jouw rol binnen het bedrijf?
• Hoe zie jij jezelf als ondernemer?
• Aantal werkzame uren in/voor de onderneming en hoe zijn die verdeeld?
• Wat zijn je toekomstplannen?
• Waarop ligt jouw focus als eventuele ambassadeur voor de Beauty Award door jouw deelname?
MANAGEMENT EN FINANCIEN
• Kun je de sollicitatieprocedure omschrijven?
• Werk je met een reglement, handboek of protocol? Voeg kopie toe als bijlage
• Hoe is de dag- en weekplanning geregeld?
• Hoe vaak heb je werkoverleg en wat is het doel hiervan?
• Heb je een opleidingsplan en zo ja, hoe ziet dat eruit?
• Hoe vaak houd je functionerings- en/of beoordelingsgesprekken?
• Wat doe je om medewerkers te behouden?
• Welke investeringen zijn de laatste twee jaar gedaan?
• Welke omzet verwacht je komend jaar (exclusief btw) en licht dit toe?
• Wat zijn de verwachtingen voor de komende 5 jaar (met toelichting)?
• Hoe houd je grip/overzicht over het financiële beleid van je salon?
BEDRIJFSVOERING
• Wat is de visie, missie en strategie van je salon? En hoe gebruik je die binnen je bedrijf?
• Wat is de gemiddelde besteding op jaarbasis van jouw klant (exclusief btw)?
• Geef door middel van percentages de verdeling in omzet aan tussen behandelingen en productverkoop (exclusief btw)
• Welke rol speelt productverkoop in jouw bedrijfsvoering?
• Hoe is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de WKKGZ binnen jouw salon geregeld?
• Kun je iets vertellen over jouw innovatieve vermogen?
• Welke kansen zie je voor je bedrijf in de toekomst?
DOELGROEP EN MARKETING
• Op welk marktsegment richt je je en waarom?
• Hoe ziet jouw klantprofiel eruit?
• Hoe zie je dat terug in jouw bedrijf (denk aan keuze voor merk/apparatuur, speciale openingstijden et cetera)?
• Wat doe je om vaste klanten te behouden, wat is jouw filosofie en geef een voorbeeld hiervan.
• Wat doe je om nieuwe klanten aan te trekken, wat is jouw filosofie en geef hier ook een voorbeeld van.
• Wat is de bezettingsgraad op jaarbasis?
• Wat kun je vertellen over de branding van je ‘merk’ als salon en waarom koos je hiervoor?
• Wat is jouw online en offline marketingstrategie?
• Hoe groot is je marketingbudget op jaarbasis?
COMMUNICATIE EN PROMOTIE
• Verklaring van de naam van de salon
• Hoe zou je jouw huisstijl omschrijven?
• Hoe zorg je dat je (online) goed gevonden wordt en/of adverteer je via sociale media? Hoe volg je de resultaten daarvan op?
• Geef enkele voorbeelden van reclame-uitingen. Wat was de laatste promotionele actie? Wat heeft het gekost en wat heeft het opgeleverd?
FOTOMATERIAAL > op usb-stick voorzien van (salon)naam
• Stuur high res fotomateriaal op (minimaal 300dpi)
• 1 x voorzijde pand
• 1 x salon interieur
• 1 x professionele foto schoonheidsspecialist én team (door organisatie gebruikt voor promotionele doeleinden van de wedstrijd)
• Maximaal 5 marketingvoorbeelden
• Stuur alle diploma’s en gerelateerde certificaten mee in pdf-bestand